söndag, maj 21, 2006

Kicki Engholms målningar, utställning i Gamla Stan


Här står jag framför Kicki Engholms målningar. Tyvärr skymmer jag den tredje tavlan i serien. Den är vackert varmröd. Kicki beskriver väntandet i de här tavlorna.

Tavlorna hänger på Galleri Konsthallen, Köpmanbrinken 2, Gamla Stan, Stockholm. Öppettider 12-18 mån-tor. Kickis utställning pågår till torsdagen den 25 maj.

Kicki ställer ut ytterligare ett par serier på temat väntan. För mig har de mer eller mindre subtila tecken på rörelse i sig. Färgväxlingar som beskriver väntandets föränderliga (faktiskt) väsen i sig. Eftersom jag själv tycker mycket om väntandet så talar Kickis tavlor till mig med ett tydligt språk. Har ni tänkt på att man i det oplanerade (och planerade) väntandet vinner tid för eftertanke, läsning och meditation. Ett avbrott mitt i stressen eller inrutandet. Jag rekommenderar ett besök på utställningen!

5 kommentarer:

haje sa...

jag skulle gärna se en större bild men det verkar inte gå. error 404..blää.

maneten sa...

jag kan lägga in en större bild
om du vill. Jag tror att jag minskade ner en gång. Kicki målar
fint må du tro! Jag fixar det hemma. Sitter på jobbet just nu.

maneten sa...

har mailat bilden till dig istället för den får knappt plats i den smala spalten.

Anonym sa...

Nu har jag tröttnat på den här utsällningen utan att ens ha sett den. Skriv något nytt nu snälla Manet!

maneten sa...

här har jag inte varit på länge